18 Aralık 2012 Salı

Maydanoz olmaya geldim!


Latince adı "Petroselinum crispum" olan yeşil renkli ve damarlı bir bitkidir diyor maydanoz için internet ansiklopedimiz Wikipedia! Hakkında bazı aşağılayıcı deyimler olsa da hepimizin az çok bileceği gibi hemen    hemen her bitki gibi maydanozun da faydaları saymakla bitmez, tabi şimdi size burada bunları sayacak değilim 

Yıllardır hasretle beklenen bloguma neden maydanoz ismini verdiğimi düşünüyorum ben de, uzun süren düşünce idmanlarımdan sonra bu bitkiyi kendime yakın bulduğumu farkettim, öyle ya laf arası genelde aşağılama amaçlı kullanılan hatta pek sevilmeyen ama türlü türlü faydası olan bir bitki değil miydi bu :) galiba aynı şeyleri kendim için de hissediyorum...

"Bahçelerde maydanoz" özellikle biz 80 sonrası nesline fazla aşina gelmeyen bir söz olsa gerek, Bahçelerde maydanoz gel bize bazı bazı vs. şeklinde giden şiirimsi sözleri lise İngilizce öğretmenimden çok kez duyar ama Türk eğitim sisteminin öz bir evladı olmamdan sebeple fazla sorgulama gereği hissetmezdim! Ancak ne var ki yıllar sonra "artık bir blog açmak lazım" deyip de yurt içi ve yurt dışında süren araştırmalarım :) sonucu "bahçelerdemaydanoz" ismine karar verince yahu bu sözün etimolojisi nedir deyip kapattım kendimi kütüphanelere :) ve niye 90 ve sonrası nesle tanıdık gelmediğini acı biçimde öğrendim! 

Malumunuz 70'li yılların sonunda iyice zirve yapıp 12 Eylül darbesi sona eren erotik film furyası bir çok önemli sinemacıyı sektörden soğutmuş sonrasında patlak veren video ve video film çılgınlığıyla da tamamen sektörün dışına itmişti. Bunun en doğal sonuçlarından biri de özellikle komedi oyuncularının kabare ve operetlerde görünmeye başlayıp işi kendi ekiplerini kurmaya götürmelerine kadar olmuştu. 80'li yıllar ve kabare deyince ilk akla gelen Devekuşu Kabare de bunun en iyi örneğidir.

Bahçelerde Maydanozdan girdin Devekuşu Kabare'ye kadar uzandın ne alaka diyenleri duyuyorum şu an :) Devekuşu Kabare'nin konumuzla alakasına gelecek olursak; Bahçelerde maydanoz ile başlayan çeşitli tekerleme ve deyişler Anadolu'nun bazı yörelerinde daha önceden biliniyor olsa da bu anlamsız söz yumağını Devekuşu Kabare'nin Aşk Olsun isimli oyununda 

Bahçelerde maydanoz
Bu ne acayip lacivert
Gel bana bazı bazı

şeklinde sarf eden Zeki ALASYA bu deyişin üne kavuşmasına sebep olmuştur desek abartmış olmayız. Aşk Olsun'un açılış bölümündeki bu performansıyla Zeki ALASYA, net bir biçimde modern Türk Şiirini de tiye almaktadır ayrıca!

Maydanoz ve her şeye maydanozdan bahsetmişken büyük usta Kemal SUNAL'ın belki de en sevdiğim filmi "Meraklı Köfteci"yi de anmamak olmaz. Filmin baş karakteri Zühtü'nün de başına ne geliyorsa insaniyetlik yapmaktan ya da onu akıl hastası yapan haliyle her şeye maydanoz olmaktan geliyordu!

Tüm bunların ışığında sizin de anlayabileceğiniz gibi genel olarak maydanoz olmadan duramayan orta akıl üstü bir er kişinin maydanozluklarını okuyacaksınız yazdığı sürece! Maydanoz yine de iyidir hoştur hem Meraklı Köfteci Zühtü'nün de dediği gibi maydanozsuz köfte olmaz ki ama! :)

4 yorum:

  1. Maydanoz. :)
    Güzel bi girişle, blog dünyasına hoş geldin. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamı da güzel olur inşallah, her zaman beklerim :)

      Sil
  2. blog güzel olacağa benzziyor. girişin mizahi olmuş. kalemin de iyi (markası neydi) iyyy tamam burayı silelim:) tebrikler birol kırbaş.. takipçin yazın bol olsun

    YanıtlaSil